Mijn lieftallig stephanietje had nog een klein verrassingske voor mij. Zoals de meesten onder jullie weten bestond mijn voorbereiding vooral uit het bekijken van de Australische series, zoals Home & away, Mccleod's Daughters, Buren,... en hield zij haar vooral bezig met het lezen van de informatieve boeken en het uitstippelen van de route. Ik zag mij dus door het Australisch landschap cruisen, in een prachtige Seventies Van , genaamd de ' Lovemachine', met mijn surfplank op het dak, zo stelde ik mijn leventje daar voor. Maar niets is minder waar. Tijdens onze zoektocht naar mijn uitgebouwde van, vertelde ze opeens dat, gezien de uitgestippelde route, we onmogelijk een gewone auto kunnen kopen. We hadden op zijn minst een 4x4 nodig, want sommige plaatsen zijn onmogelijk te bereiken met mijn gedroomde mobiel. Ik viel dus een klein beetje uit de lucht ( gezien het ook niet echt berekend was in ons budget, mo soit). Dus dat was het begin van onze zoektocht. Na een tweetal dealers te hebben gezocht ( er zijn er ook maar twee blijkbaar) hoorden we via via van een derde car dealer. Dus gingen we deze bezoeken en deze nam ons mee naar een ondergrondse parking waar hij zijn auto's deponeerde ( op zich al heel raar - de reden hiervoor is dat hij zijn uitstalruimte verbouwd heeft in een vriezer zodat hij een tweede activiteit kon beginnen, nl. verkopen van ijsblokjes, wel een lucratieve bezigheid in Australie) maar daar vonden we onze 4x4, een goudkleurige toyota landcruiser van 1984 ( een prachig geboortejaar volgens mij) We waren direct verkocht. We hebben echter maar 7 dagen later vernomen dat ie van 1984 was, want volgens de garagisten was hij van 1987. Gezien het verzekeringsbloed van Stephanie, wilde ze absoluut dat deze pefect verzekerd was (niettegenstaande de verzekeringen die de dealer verkocht - zijn derde branche- wel goed genoeg was voor mij), maar dat bracht ons talrijke problemen ( de dealer had namelijk nog niet de papieren - een beetje louche?-) op en meerdere bankbezoeken. Maar na veel dits & dats - en veel stress en kopzorgen- is hij uiteindelijk perfect verzekerd & gegarandeerd.
In begin waren we wel een beetje bezorgd dat we een kat in een bakkie hadden gekocht, maar iedere australische farmer verzekert ons dat het een prachtige & betrouwbare auto is en ideaal voor de off road dus zijn we enigszins gerustgesteld dat hij het 10 maanden zal kunnen volhouden.
Mijn eerste rij-ervaring al LINKS RIJDEND in Australie was op VRIJDAGavond om 6 pm, SPITSUUR, met een dertienhandse? 4x4, met de pook op uw linkerkant, wetende dat er overal werken & eenrichtingsverkeer was------) ONGELOOFLIJK, dat kan tellen als eerste ervaring
Ik moet zeggen dat het nu al vlotjes gaat, enkel nog een paar mankementjes: 1) als ik instap, sta ik soms -regelmatig- aan de passagierszijde 2) ik rijd nog al heel dicht op de rechterkant 3) als ik wil afslaan & mijn pinkers wil gebruiken, worden mijn ruitenwissers heel af en toe actief
Pikant maar geestig detail: iedere dag dat we hem bezigen, moeten we zijn olie & water bekijken en s'ochtends dien je hem te starten met de choke ( voor de iets technischer onder jullie)
Thursday, November 26, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment